hi

hi

Sabtu, 7 Ogos 2010

Apa itu Sindrom Ovarium polikistik?

Sindrom ovari polikistik (PCOS), juga dikenali sebagai sindrom Stein-Leventhal atau hiperandrogenisme ovari berfungsi, adalah gangguan yang kompleks yang biasanya bermula semasa pubertas dan mempengaruhi wanita usia reproduksi. sindrom ovari polikistik dicirikan dalam banyak kes dengan kista kecil beberapa yang mengembangkan pada ovari. Banyak wanita dengan PCOS juga mengalami pelbagai gejala yang berkaitan dengan gangguan metabolisme dan hormonal yang mendasari yang berkaitan dengan PCOS dan merangkumi:

    * Insulin perlawanan - satu keadaan di mana sel-sel tubuh menjadi bertahan terhadap insulin (hormon yang mengawal aras glukosa dalam aliran darah)
    * Hiperandrogenisme - kelebihan pengeluaran hormon seks laki-laki disebut testosteron yang boleh menyebabkan pertumbuhan rambut tidak normal (hirsutisme)
    * Haid tidak teratur
    * Anovulatory infertilitas - kurangnya ovulasi menyebabkan ketidakmampuan untuk mencapai kehamilan
    * Obesiti

Pengurusan optimum daripada wanita dengan PCOS mesti melibatkan sebuah pasukan disiplin profesional penjagaan kesihatan untuk menguruskan pelbagai aspek sindrom yang mungkin merangkumi:

    * Kandungan - untuk menguruskan infertilitas dan menstruasi penyimpangan anovulatory
    * Endokrinologi - untuk menguruskan pertahanan insulin dan gangguan hormon lain
    * Dermatolog - untuk menguruskan gejala yang berkaitan dengan hiperandrogenisme seperti rambut tubuh yang berlebihan dan jerawat
    * Ahli Gizi - untuk menguruskan obesitas
    * Profesional Kesihatan Mental - untuk menguruskan aspek-aspek psikologi PCOS

Pengetahuan adalah kritis ketika Berurusan dengan Life-Tukar Keadaan seperti Sindrom Ovarium polikistik

Jika anda atau orang yang dicintai telah didiagnosa PCOS, ini penting untuk mempelajari semua hal yang mungkin bisa tentang keadaan ini sehingga anda dapat membuat keputusan mengenai rawatan anda. Itulah mengapa kami membuat Buku Panduan Medifocus pada Sindrom Ovarium polikistik, sebuah 145 Laman Buku Manual pesakit yang menyeluruh yang mengandungi maklumat penting tentang PCOS bahawa anda tidak akan menemukan di mana pun di satu sumber.

Buku Panduan Medifocus pada Sindrom Ovarium polikistik bermula dengan gambaran terperinci tentang keadaan dan cepat mengajarkan maklumat penting tentang PCOS fundamental, termasuk:

    * Punca yang mendasari keadaan.
    * Faktor risiko yang boleh meningkatkan peluang wanita untuk membangunkan PCOS.
    * Hebat pertahanan insulin dalam gangguan metabolisme, hormonal, dan reproduksi yang berkaitan dengan PCOS.
    *

      Risiko kesihatan jangka panjang untuk wanita dengan PCOS, yang meliputi:
          o Jenis 2 diabetes
          o Penyakit Jantung
          o sindrom metabolik
          o Infertilitas
          o Obesiti
          o kanser endometrium
    * Bagaimana didiagnosa PCOS berdasarkan faktor-faktor seperti tanda / gejala, daripada pesakit, pemeriksaan fizikal, USG transvaginal, dan ujian darah khusus.

Memahami Penjagaan dan Perubatan Standard ... Pilihan

Tujuan perubatan bagi wanita dengan PCOS meliputi:

    * Berat badan untuk obesitas.
    * Supresi dari peningkatan kadar hormon laki-laki yang menyebabkan hiperandrogenisme dan gejala yang berkaitan, seperti hirsutisme dan jerawat.
    * Pemulihan mens biasa.
    * Membantu wanita dengan infertilitas anovulatory untuk mencapai kehamilan dan melahirkan bayi yang sihat.
    * Reversing pertahanan insulin dan, dengan demikian fungsi, memperbaiki metabolisme dan hormonal muzik.
    * Mencegah komplikasi kesihatan jangka panjang yang boleh berlaku sebagai konsekuensi dari PCOS.

Memahami rawatan - dan pilihan rawatan untuk PCOS sangat penting untuk berjaya mencapai matlamat rawatan PCOS. Ketika anda membaca sebahagian daripada Buku Panduan yang berfokus pada rawatan untuk PCOS, anda secara khusus akan belajar tentang:

    * Hebat latihan fizikal dan penurunan berat badan dalam pengurusan obesitas PCOS berkaitan.
    * The medicatications yang sering diresepkan untuk mengatasi pertahanan insulin dan memperbaiki ketidakseimbangan metabolik dan hormonal yang mendasari yang menyebabkan banyak gejala PCOS.
    * Obat yang biasa digunakan untuk merawat gejala hiperandrogenisme pada wanita dengan PCOS.
    * Hebat menggalakkan ovulasi-ubat dalam pengurusan infertilitas anovulatory PCOS berkaitan.
    * Obat yang digunakan untuk mengurangkan risiko penyakit jantung pada wanita dengan PCOS.
    *

      Hebat operasi dan teknologi dibantu-reproduksi untuk meningkatkan kemungkinan ovulasi dan kehamilan pada wanita dengan infertilitas anovulatory PCOS-persatuan, termasuk:
          o Laparoskopi ovari pengeboran
          o baji reseksi ovari
          o Dalam persenyawaan in-vitro
    * Rekomendasi dari ahli 2008 "PCOS Persetujuan sebulat suara Kelompok Kerja" bagi pengurusan optimum infertilitas anovulatory PCOS berkaitan.
    *

      Pengaruh PCOS dan rawatan pada komplikasi kehamilan-persatuan, termasuk:
          o Gestational diabetes
          o Kehamilan-induced hipertensi
          o Preeklamsia
          o Keguguran
          lahir prematur o
    * Hebat diet dan perubahan gaya hidup dalam pengurusan wanita dengan PCOS.
    * Kesan psikologi PCOS pada kesejahteraan dan kualiti hidup.
    soalan Penting * untuk meminta doktor anda tentang PCOS.

Sebuah "Satu-of-a-Jenis" Referensi Buku Manual pada Sindrom Ovarium polikistik bahawa Goes Beyond Jalan Fundamentals

Sejak tahun 1996, ketika Medifocus ditubuhkan, kami telah belajar bahawa banyak orang dengan Sindrom Ovarium polikistik lebih mencari maklumat khusus yang melampaui fundamental, seperti penyebab, diagnosis, rawatan standard, dan pilihan rawatan. Itulah sebabnya kami membangunkan "satu-of-a-kind" Buku Manual rujukan yang berjalan jalan di luar dasar-dasar dan juga termasuk bahagian berikut:

    *       A Guide to Sastera Perubatan terkini tentang Sindrom Ovarium polikistik - Bahagian ini mengandungi Buku Panduan bibliografi luas lebih dari 100 rujukan untuk artikel baru-baru ini diterbitkan tentang Sindrom Ovarium polikistik dalam jurnal perubatan otoritatif, peer-ulasan dengan link ke absracts (ringkasan) dari rencana. Artikel ini mewakili kemajuan terkini dalam bidang dan tumpuan pada penyelidikan mutakhir, perkembangan baru, dan pelajaran yang dipetik dari baru-baru ini diterbitkan uji klinikal yang melibatkan pesakit dengan Sindrom Ovarium polikistik. Ini adalah tahap yang sama yang digunakan oleh doktor yang merawat orang dengan Sindrom Ovarium polikistik untuk tetap mengikuti perkembangan terbaru dan terobosan dalam bidang perubatan khusus.
  
*       Pusat Penyelidikan untuk Sindrom Ovarium polikistik - Kami telah menyusun sebuah direktori yang unik dari doktor, rumah sakit, pusat kesihatan, dan lembaga penelitian dengan minat khas dan, dalam banyak kes, kepakaran klinikal dalam menguruskan orang dengan Sindrom Ovarium polikistik. The "Pusat Penyelidikan" Direktori merupakan sumber yang berharga untuk dengan cepat mengenal pasti dan mencari kuasa perubatan terkemuka dan agensi-agensi kesihatan baik di Amerika Syarikat dan negara-negara lain yang dianggap berada di garis depan dalam kajian klinikal dan rawatan Sindrom Ovarium polikistik. Anda harus menghabiskan hari - atau bahkan berminggu-minggu - cuba untuk mengkompilasi pendaftaran anda sendiri doktor dan pusat kesihatan tetapi, dengan "Pusat Penyelidikan" Direktori, maklumat itu sudah tepat di hujung jari anda. Yang harus anda lakukan adalah bertindak atas maklumat dengan memilih dan menghubungi para ahli atau agensi kesihatan yang disenaraikan di direktori oleh negara dan negara.
  
*       Organisasi dan Kumpulan Sokongan untuk Sindrom Ovarium polikistik - The Buku Manual juga merangkumi sebuah direktori organisasi dan kumpulan-kumpulan penyokong yang tujuannya adalah untuk membantu orang dengan Sindrom Ovarium polikistik dengan menyediakan akses kepada maklumat, sumber daya, dan perkhidmatan. Banyak pertubuhan-pertubuhan ini dapat menjawab pertanyaan khusus anda, membolehkan anda untuk "rangkaian" dengan pesakit lain, dan memberikan bimbingan dalam bidang-bidang seperti kewangan, sosial, atau perubatan-masalah undang-undang. Direktori ini berharga daripada organisasi dan kumpulan-kumpulan penyokong termasuk maklumat kenalan yang lengkap, termasuk nombor telefon dan alamat e-mel.

Buku Panduan adalah proposisi Nilai-Input yang Dilengkapi dengan Jaminan Kepuasan Bebas Risiko sehingga ... anda telah ada untuk Menurunkan dan Semuanya untuk Keuntungan

Masih tidak pasti sama ada anda akan mendapatkan keuntungan dari Buku Panduan Medifocus pada Sindrom Ovarium polikistik? Masih tidak yakin bahawa maklumat yang terlibat dalam Buku Panduan ini sepadan dengan kos minimum? Jika itu terjadi, maka sila mempertimbangkan proposisi nilai tambah berikut yang datang standard dengan pembelian anda dari Buku Panduan:

    *       Percuma Update untuk Satu Tahun - Dengan pembelian awal anda Buku Panduan, anda juga menerima akses kepada update percuma untuk satu tahun penuh. Buku Panduan ini dikemaskini dengan maklumat baru setiap 4 hingga 6 bulan, sehingga anda akan dapat mengakses maklumat dikemaskini beberapa kali selama satu tahun sampai satu tahun penuh selepas tarikh pembelian awal anda.
 
  *       Free E-Mail Digest Tanda - Apabila anda membeli Buku Panduan, anda juga akan secara automatik menerima melanggan percuma newsletter bulanan kami - Medifocus Digest Tanda untuk Sindrom Ovarium polikistik. Ini adalah senarai ahli yang dipilih dari artikel terbaru yang diterbitkan dalam sastera perubatan tentang Sindrom Ovarium polikistik dengan link yang selesa kepada abstrak rencana yang fokus pada penyelidikan mutakhir, uji klinis, dan kemajuan perubatan terkini. The Medifocus Digest Tanda untuk Sindrom Ovarium polikistik automatik akan dihantar terus ke "peti masuk anda" bulanan dan merupakan sumber berharga untuk menjaga dengan perkembangan terkini dalam Sindrom Ovarium polikistik akan selepas maklumat baru ini diterbitkan dalam sastera perubatan.
   
*       Diskaun 10% - Untuk masa yang terhad, anda boleh membeli Buku Panduan Medifocus pada Sindrom Ovarium polikistik dengan diskaun 10% khas dari senarai harga biasa. Anda diskaun 10% automatik akan dilaksanakan apabila anda pergi ke "Checkout".
  
*       Risiko Bebas Jaminan Kepuasan - pembelian anda dilengkapi dengan jaminan kepuasan RISIKO-PERCUMA kami. Jika, atas sebarang sebab, anda tidak sepenuhnya puas dengan isi Buku Manual anda, sila hubungi kami dalam masa 30 hari selepas pembelian anda untuk pengembalian dana, prompt penuh. Kami amat yakin bahawa anda akan puas dengan Buku Manual anda yang kami tawarkan ini menjamin kepuasan RISIKO-PERCUMA tanpa syarat - tidak ada soalan dan tidak ada gangguan.

Order Salin anda dari Buku Panduan Medifocus pada Sindrom Ovarium polikistik Hari Ini!
Buku Kod ini Medifocus pada Sindrom Ovarium polikistik (145 halaman; terkini updated 19 Julai 2010) sedia dalam dua format berikut yang mudah:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan